Is het legaal marihuana mee te nemen en te roken op pinkpop?

zie de vraag :)
Drugs zouden verboden zijn maar ik weet niet of marihuana hier onder valt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
3.7K

Antwoorden (1)

Ja, ook marihuana valt onder de drugs en is dus verboden op Pinkpop. Sigaretten zijn wel toegestaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In de praktijk wordt er niet gehandhaafd. Een blowtje kan dus gewoon.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En 6 word ook nog getollereerd :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zie het probleem ook niet zo, mensen die stoned zijn, zijn minder lastig dan mensen die dronken zijn over het algemeen. Drugs zijn in Nederland niet toegestaan, maar worden gedoogd, als het goed is gaat het je niet lukken om het mee naar binnen te krijgen op Pinkpop. Geen 1 maar zeker geen 6, op Pinkpop staat in de regels dat het niet toegestaan is, al zal er best wel eens iets naar binnen worden gesmokkeld.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet alleen op Pinkpop trouwens. Het vervoeren van drugs is sowieso niet toegestaan. Het alom bekende gedoogbeleid leidt niet alleen tot vreemde constructies (coffeeshopbeleid: voordeur legaal, achterdeur illegaal) maar zorgt ook voor veel verwarring onder gebruikers. Het feit dat het gedoogd wordt, wil nog niet zeggen dat het toegestaan is om marihuana (ook als het slechts een kleine hoeveelheid is voor eigen gebruik, even uit m'n hoofd is dat hooguit twee gram, dacht ik?) Als je vrijwillig afstand doet, word je niet vervolgd. Maar het vervoeren is nog altijd verboden, en als je gecontroleerd wordt door de politie, ben je het sowieso kwijt. Officieel zou je het dus alleen mogen gebruiken IN de coffeeshop. Persoonlijk heb ik liever dat mensen die om wat voor reden dan ook wiet gebruiken, dat grotendeels thuis doen. Zeker als ze met de auto zijn, kunnen ze wat mij betreft die wet beter overtreden. Maar dat laatste heb ik natuurlijk niet gezegd ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mooie reactie Lies, bedankt :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
al doe je er een paar in je pakje sigaretten valt het niemand op. je bent zeker niet de enige die het doet en ze spreken je heus niet aan. maar het is wel verboden;)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"al zal er best wel eens iets naar binnen worden gesmokkeld." Mwah dat is wel een understatement, ik weet niet hoe de beveiliging tegenwoordig geregeld is, maar met 100.000+ bezoekers die allemaal rugtas+weekendtas+gedragen kleding meenemen kan nooit iedereen en alles gecontroleerd worden. Wiet zal wel het laatste punt zijn waar ze zich druk om maken,. Ik gok dat de meer dan de helft wel iets bij zich heeft, wat je niet mee mag nemen, want ook glas mag je vaak niet meenemen. Dat houdt dus ook in dat je geen tomatensaus in glas mee mag nemen. Nou haal je een glazen fles nog wel uit een tas als je zoekt, maar een zakje wiet die je in een shampooflacon of kledingstuk in een tas doet.... kleine kans. Drugshonden zou alleen zin hebben als je mensen er uit pikt en naar een speciale ruimte brengt, in zo'n tent waar iedereen loopt zouden ze de weg kwijtraken gok ik. Misschien moet je nog het meeste rekening houden met het opgaan van het festivalterrein. Daar wordt ook gefouilleerd en dan heb je natuurlijk een grotere pakkans. Maar ook dan vraag ik me af of een klein zakje wiet of een joint de interesse van de bewakers zal wekken. Ik kan mezelf geen situatie voor de geest halen waar iemand daar problemen mee kreeg. Maar ik ben dan ook al eventjes niet op een groot festival geweest. Ik denk dat ik wiet vroeger gewoon in mijn zak meenam, dus dat het gewoon door de controle heen kwam, misschien dat iemand dat kan bevestigen. Heb het dan over rond 2000. Dat we zelfs al blowend door de hekken liepen, maar wellicht dat mijn geheugen wat onscherp is op dat punt. Als je eenmaal op het terrein was werd er iig helemaal nooit moeilijk over gedaan.