Aan helemaal niemand. Het is helemaal niet zo dat je geen merk mag noemen op televisie. De meeste mensen denken dat. Als op radio of tv aan een voorbijganger wordt gevraagd waar die werkt, dan is er grote kans dat het antwoord is: "Mag ik dat wel zeggen? Is dat geen reclame?"
Er mogen gewoon merken worden genoemd op TV. Er mag alleen geen reclame voor die merken worden gemaakt. "Ga allemaal naar Albert Heyn" of "Ga allemaal een Samsung TV kopen" mag buiten de reclameblokken niet worden gezegd. Als dat wel gebeurt, dan kan de omroep een boete krijgen. Die wordt dan opgelegd door het Comissariaat van de Media.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Overigens staat dit vaak wel in de contracten van werknemers dat ze er niets over mogen zeggen in de media. Maar consumenten mogen dit inderdaat wel gewoon.