Indien er televisiezenders uit je pakket gehaald worden, heb je dan recht op financieële compensatie?

Je hebt er immers wel voor betaald. Bij het aangaan van het contract was duidelijk welke zenders er bij het pakket van je keuze behoorden.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goeie vraag ja!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+!

Het beste antwoord

Normaal gesproken heb je bij verandering van het pakket het recht om op te zeggen, ook als het aangegane termijn nog niet verstrekenen is. Gewoon even bellen met de ledenadministratie, als zij zeggen dat je wel moet betalen dit onder protest doen en dan naar de rechtswinkel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Waarschijnlijk is er bij de provider een commissie van o.a. kijkers die de maatregel om bepaalde zenders uit en andere er voor in de plaats te zetten goedgekeurd hebben. ook jij hebt de kans om daar deel van uit te maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Normaal gesproken komt er een andere zender voor in plaats. De raad voor de media beslist welke zenders in een pakket zitten.
jc54
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat was inderdaad eerst zo, maar nu verdwijnen er langzamerhand steeds meer zenders zonder compensatie uit het analoge pakket omdat ze iedereen willen dwingen digitaal te gaan kijken.
Ik denk dat de kabelmaatschappij in haar voorwaarden benoemd hoe en wat er geleverd wordt. Je kan je hooguit op deze voorwaarden beroepen en de maatschappij hiervan in gebreke stellen. Dus kun je m.i. de bekabelaar financieel aansprakelijk stellen als die niet het product levert waarvoor je het contract bent aangegaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk hebben zij zich wel ingedekt. (Kleine lettertjes)
Ja natuurlijk, ze leveren niet waar je voor betaald!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk dat je ze mag vierendelen....
Nee dat krijg je niet... Alle bedrijven blinken uit om zichzelf in te dekken... Je krijgt namelijk compensatie door andere zenders... En als je de kleine lettertjes leest, dan HEB JIJ WEER GEEN POOT OM OP TE STAAN...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tijdje terug ook gehad : Dan heb je een keuze , ander duurder pakket met meer zenders, of voor hetzelfde geld het oude pakket maar met enkele zenders minder . misschien ook bij jou dat je ook een keuze moest maken .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Natuurlijk. Als je niet krijgt waar je voor betaald hebt, zal men dit moeten compenseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee dat heb je niet. In de kleine lettertjes staat dat het de het provider vrij staat in het zenderpakket te schuiven. Wel is men verplicht de voorwaarden naar je op te sturen als je abonnee wordt. Meestal wordt dit vegeten en op dat punt kun je ze aanpakken en van ze afkomen. Maar dat kost je wel een advocaat, dus....