vergeten boete 2de aanmaning,maar ga op vakantie.als ik hem nu betaal en afschrift mee neem kan ik veilig door de douane?

hallo, heel stom allemaal maar ik vond een vergeten cjib boete 2de aanmaning 4 weken geleden verlopen. Woensdag ga ik op vakantie dus nu is mijn vraag zou ik veilig door de douane komen als ik hem gelijk betaal en het betaalbewijs/ bankafschrift mee neem naar schiphol?

gr

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.6K

Antwoorden (3)

Al zou je niet betalen dan kan je veilig de douane door.
Voor je gezocht word is de deurwaarder en de politie allang aan je deur geweest
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij deze vakantiegangers waren echt geen deurwaarders aan de deur geweest.
http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2013/6/Vakantiegangers-moeten-op-Schiphol-openstaande-boete-betalen-1290530W/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ze stonden gesignaleerd staat in het stuk zelf
dat gebeurt pas na een heel proces van herinneringen en deurwaarder zelfs de politie is dan al langs geweest
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
7200vakantiegangers hebben boete betaald op Schiphol. Soms weten de reizigers niet eens dat ze nog een boete moeten betalen", zegt een woordvoerder van de marechaussee. Die hebben echt nog geen deurwaarder of politie aan de deur gehad. Zij stonden gewoon in de database van de KMar.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als politieambtenaar hoor ik wel vaker dat iemand niet wist dat hij iets open had staan als wij de boete komen innen. Dit is over het algemeen onzin. Voordat iemand in de opsporingsregisters terecht komt is er een hele procedure aan vooraf gegaan, namelijk meerdere aanmaningen, een deurwaarder, in het geval van gijzeling een zitting door de rechter om het dwangmiddel te toetsen alvorens deze op te leggen (iemand te signaleren). Vaak zijn het mensen die hun administratie niet op orde hebben, echter kom je niet zo maar zover in het traject. Daar gaat wel een tijd over heen en men hoopt dat er ergens wat vergeten wordt en ze zo niet hoeven te betalen. Dat gebeurd ook ongetwijfeld wel eens, maar men is er dondersgoed van op de hoogte.
't Is wel Laat dag, maar je kunt de boete altijd nog op Schiphol betalen.

http://nos.nl/artikel/173987-marechaussee-int-veel-boetes-op-schiphol.html

Toegevoegd na 13 minuten:
Bij de uitreiscontrole kan de Koninklijke Marechaussee u verzoeken om eerst de openstaande boetes te betalen. Dit geldt in elk geval voor de boetes die het CJIB int. Pas als u de boete betaalt, mag u verder reizen. Informeer even bij het politiebureau of je de boete daar kunt betalen. Als dat kan, dient u wel contact te betalen. Pinnen kan nog niet, dat gaat waarschinjnlijk volgend jaar pas gebeuren.

Toegevoegd na 31 minuten:
Reist u naar een land binnen de Schengen-regio dan is er normaal geen grenscontrole.
Rond de nucleaire top NSS in Nederland op 24 en 25 maart wordt de grensbewaking in Nederland tijdelijk opnieuw ingevoerd. De marechaussee kan in de periode van 14 tot 28 maart grenscontroles gaan uitvoeren op de aangewezen luchthavens Schiphol, Rotterdam The Hague Airport, Eindhoven Airport, Maastricht Aachen Airport en Groningen Airport Eelde.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voordat iemand in het opsporingsregister terecht komt is er een een hele procedure aan vooraf gegaan. Iemand heeft de boete gehad, gevolgd door twee aanmaningen. Vervolgens gaat de boete naar een deurwaarder die de boete in persoon nog eens betekend en probeert te innen middels loonbeslagen. Lukt dat niet dan gaat de boete terug naar het CJIB en gaan er dwangmiddelen ingezet worden. Dit dwangmiddel is over het algemeen of inneming van het rijbewijs (28 dagen per sanctie), of gijzeling persoon (7 dagen per sanctie), of buitengebruikstelling voertuig (28 dagen per sanctie).

Een buitengebruikstelling kan niet afgedwongen worden op het vliegveld, maar een gijzeling wel. Voordat dit echter het geval is, is men in de regel jaren verder.