word je geflitst als je door een andere auto met hoge snelheid, van rechts wordt ingehaald?

Dus op de foto zou het toch alsof IK diegene ben die te hard rijdt...toch?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik zie nu dat de afbeelding die ik heb gebruikt niet representatief voor de vraag is, omdat hier twee flitspalen op een twee weghelften gericht staan...

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
2.2K

Het beste antwoord

Er worden altijd twee foto's gemaakt. Ze weten het verschil in de tijd tussen de twee foto's en kunnen dus je snelheid berekenen aan de hand van het verschil in de positie in de twee foto's. In het geval dat jij beschrijft zullen ze zien dat de afgelegde afstand van de jou inhalende auto groter is. Dus dat hij sneller reed.

En als ik de controleur was, zou ik dan meteen jouw afgelegde afstand om voor de zekerheid controleren. ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het cjib zal elk der auto's een transactie sturen. Elke rechter zal deze opname afkeuren als bewijs omdat niet onomstotelijk vaststaat met welke snelheid een individueel voertuig heeft gereden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kom je erbij dat het CJIB allebei de auto's een transactie gaat sturen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lees het boek "bekeurd wat nu" maar eens dan word je veel duidelijk
Tegenwoordig worden de foto's van flitspalen door de computer bekeken. Het kenteken dat de computer leest, ontvangt de bekeuring. Wanneer er meerdere voertuigen op de foto staan of wanneer het kenteken niet goed voor de computer leesbaar is, worden de foto's doorgestuurd naar een medewerker. Die bekijkt handmatig de foto's en bepaald aan de hand van de foto's wie de snelheidsovertreding heeft gepleegd. Die ontvangt de bekeuring, de andere auto niet.

Ruim 80% van de foto's kan de computer goed herkennen, de andere (minder dan) 20% wordt handmatig gecontroleerd.