Mag mijn broertje van 17 wel drank kopen in Duitsland?

Mijn broertje is 17, hij mag in Nederland geen drank kopen.
Mag hij dit wel in Duitsland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Antoni
10 jaar geleden
Hij zal het dan ook in Duitsland moeten opdrinken, want het bezit van alcohol is nu in Nederland strafbaar voor 16- en 17-jarigen.

Antwoorden (3)

Hij mag in Duitsland met zijn leeftijd van 17 jaar wel bier en wijn kopen, maar geen sterk drank.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Ik neem aan, dat hij het dan ook in Duitsland moet opdrinken, want het bezit van alcohol is nu in Nederland toch ook strafbaar voor 16- en 17-jarigen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Antoni, goede aanvulling volgens mij heb je daar inderdaad gelijk in
Hij zou daar zwak-alcoholische dranken mogen kopen: bier en wijn. Voor sterke drank moet je ook in Duitsland 18 jaar zijn.
Amadea
10 jaar geleden
Hij mag daar licht-alcoholische drank kopen, maar dit niet meenemen naar Nederland. Hier is het namelijk strafbaar om onder de 18 drank in bezit te hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met name vanwege je nuttige toevoeging dat hij het niet in bezit mag hebben in NL: een verdiende plus!