Is een handtekening van een uitzendkracht op een aangetekende brief rechtsgeldig?

Ik heb een tijdje geleden een aanvraag voor kwijtschelding aangevraagd bij de gemeente. Vorige maand moest ik daarvoor een stapel bewijsstukken opsturen wat ik heb gedaan bij een postagentschap die die brief wogen en de porto berekenden Nu kreeg ik afgelopen vrijdag een brief dat ze de bewijsstukken niet hebben ontvangen. Ik moet ze alsnog opsturen voor aanstaande vrijdag anders wordt de aanvraag afgewezen.

Nu zit ik te overwegen of ik de bewijsstukken aangetekend moet versturen.

Ik heb echter een aantal jaren geleden bij dezelfde gemeente op de postkamer van een van hun afdelingen gewerkt. Daar kreeg ik af en toe ook aangetekende poststukken binnen. Toen ik vroeg of ik de envelop aan de brief moest nieten zeiden ze dat ik die gerust kon weggooien omdat ze dergelijke poststukken door de portier laten tekenen en die een uitzendkracht is waardoor een aantekening geen rechtskracht heeft omdat die niet werkzaam is voor de gemeente maar voor het uitzendbureau.

Dus heeft het dan zin om een brief aangetekend te versturen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
ronron1212
10 jaar geleden
De brief is voor ontvangst getekend door een medewerker die onder verantwoordelijkheid van de gemeente zijn werk doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@ronron, inderdaad en als die persoon geen mandaat heeft dan moet de gemeente zorgen dat die persoon de post niet meer in ontvangst kan nemen, maar hem/haar ander werk laten verrichten.

Antwoorden (1)

Post waarvan u zekerheid wilt hebben dat het aankomt op het juiste adres heeft zeker zin. U hebt de zekerheid van verzending (verzendbewijs) én zekerheid van ontvangst (handtekening van ontvangst).

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik moet toch aannemen dat degene die bij de gemeente de post voor ontvangst tekent, mandaat heeft om voor ontvangst te tekenen, maar dat is de verantwoording van de gemeente zelf.