Wat gebeurt er met je handtekening als je tekent voor een aangetekend poststuk?

Het betreft een welles-nietes spelletje van een credit maatschappij. Ze beweren het derde kentekenbewijs van mijn auto aangetekend te hebben opgestuurd toen de lening was afgelost. Ik heb nimmer een aangetekende brief van ze ontvangen. Stel dat het wel zo was, krijgt deze maatschappij dan bericht van TNT als bewijs dat ik het poststuk in ontvangst heb genomen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

De verzender kan de handtekening opvragen als bewijs van overhandiging van het document. Het wordt dus bewaard. Het is een rechtsgeldig middel om iemand te informeren, of een document ter hand te stellen, of om het document gegarandeerd over (aan)te laten komen