Mag ik wél een elektronisce sigaret in de horeca "gebruiken"?

Momenteel zijn de E-smokers (elektronische sigaretten) enorm populair. Je krijgt alleen nicotine binnen en de teer en andere rotzooi houd je hiermee uit je lijf.

Word gezegd !

Omdat je niet écht rookt (je blaast alleen een soort van waterdamp uit) vraag ik me af of je hier wél in een café, restaurant en/of openbare gebouwen mee mag roken.

Carnaval komt er ook aan en zou het fijn zijn om niet steeds buiten in de kou te hoeven staan voor mijn regelmatige nicotineshot.

Iemand een antwoord?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Ritsuka
10 jaar geleden
Sommige verbieden het, omdat het verschil lastig te zien is op afstand
bamibal
10 jaar geleden
Als je er andere gasten mee stoort, is het wel zo fatsoenlijk om het niet te doen.

Het beste antwoord

Ja, een e-sigaret, ook wel elektronische sigaret of super smoker, is toegestaan in de horeca aangezien deze niet onder de Tabakswet valt. De e-sigaret bevat geen tabak en valt daarom niet onder de Tabakswet.

Toch is de damp die wordt uitgeblazen zeker niet onschuldig. Daarover kan je meer lezen in http://www.trimbos.nl/webwinkel/productoverzicht-webwinkel/alcohol-en-drugs/af/~/media/files/gratis%20downloads/af1226%20factsheet%20shishapen%20aangepast_v2.ashx
Amadea
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Je was me nét voor...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Shisha pen is heel wat anders dan een e smoker
Amadea
10 jaar geleden
@Niels1411: dan moet je even aan Trimbos doorgeven dat zij verkeerde informatie linken. Je kunt het mij niet kwalijk nemen...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide advies.

Andere antwoorden (1)

Ja, de elektronische sigaret valt niet onder de tabakswet en mag je daarom overal gebruiken. Let er wel op dat sommige horeca het toch verbieden, daarom is het beter om het van te voren even te vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Klopt, de huisregels kunnen de damper verbieden, dus eerst even vragen is wel zo netjes.