Tablet gestolen door mijn ex, maar heb geen bewijs. Wat kan ik doen?

Om even een lang verhaal kort te maken; ben eergister met heftige ruzie weggegaan bij mijn ex thuis, kreeg eerst mijn spullen niet terug, uiteindelijk toch gekregen maar kwam erachter dat hij mijn tablet uit mijn tas heeft gehaald. Alles staat hier nog in open, hij weet mijn wachtwoord. Heb geen bewijs dat hij 'm heeft, heb via google geprobeerd te traceren om bewijs te hebben, maar was onvindbaar. waarschijnlijk heeft hij m uitgezet. Wat kan ik doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Aangifte doen bij de politie en dit verhaal vertellen. Zij weten wat je nu het beste kan doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je aan kunt tonen dat de tablet van jou is (bankafschrift, iets aan de tablet wat hij niet kan weten, een krasje,deukje of iets dergelijks), dan kun je een melding doen bij de politie. Probeer daarna een vriend, familielid of kennis, de tablet op te laten halen, naar iemand anders wordt vaak beter geluisterd en meegewerkt. Lukt dat niet, dan kun je altijd nog aangifte doen. Direct aangifte doen, is vaak zinloos, de politie krijgt zoveel verzoeken vermiste spullen op te halen bij exen, dat je waarschijnlijk achteraan kunt sluiten, of dat ze zeggen dat je wel aangifte kunt doen, maar dat ze je niet kunnen helpen, ga er dus niet vanuit dat dit zin heeft.
Als je niet aan kunt tonen dat het jouw tablet is, dan kun je ook het beste een vriend, familielid, of kennis naar hem toe laten gaan, om hem te overtuigen dat de tablet terug moet. Werkt dit niet, dan ben je je tablet kwijt, helaas..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Rieneke1
10 jaar geleden
Strak plan crea.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Rieneke.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt eventueel aangifte doen.
http://www.tabletguide.nl/40387/tips-doen-diefstal-tablet-preventie/
Er samen uitkomen is altijd het beste.