Is het openbaar aanbieden van gebruikersnamen en wachtwoorden van websites toegestaan?

De site Bugmenot.com is opgericht om gebruikersnamen en wachtwoorden van besloten sites openbaar te maken. Het is als beheerder van een site streng verboden om je site in te tikken in het systeem, omdat je anders een serieus probleem hebt (als de beheerder van BMN er achter komt) volgens de algemene voorwaarden. Vroeger was het mogelijk om je eigen site te blokkeren uit het systeem, maar sinds de site door een derde partij is overgenomen is dit onmogelijk gemaakt. Mijn vraag is: is het invoeren van de inloggegevens van een Nederlandse website verboden op de site volgens de Nederlandse wetgeving? De site is gehost in de VS, dus er zal een conflict ontstaan...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Ja, dit is zogenaamd computervredebreuk. Dit is wettelijk strafbaar. Zie voor alle in's en out's de bronvermelding