De gemeente Rhenen bevestigt dat mijn rijbewijs tot 1 november 2016 geldig is ,maar de RDW zegt tot mei 2014 .Wat moet ik doen?

het zijn 2 wettelijke organen,maar de gemeente Rhenen heeft gelijk Wat te doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Poet
10 jaar geleden
lijkt me niet ridiculous!

Antwoorden (3)

Ik zou contact opnemen met de RDW, want die staat hoger in de hiërarchie dan een gemeente. De politie, en als er gedonder van komt: een rechter, zal zich baseren op de RDW.
Maar het kan best zijn dat als jij contact opneemt met de RDW ze het nog eens gaan controleren en het aanpassen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met jouw rijbewijs naar de RDW gaan, op je rijbewijs staat vermeld tot welke datum je rijbewijs geldig is. Is het RDW te ver weg? Dan kun je een kopie van je rijbewijs naar hen zenden. Plak dan alles, behalve naam en geboortedatum en geldigheid af, voordat je het kopie maakt. Je kunt ook over die andere gegevens een stuk papier leggen, voor het kopiëren. Stuur dit met een begeleidend briefje naar het RDW.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In het Centraal Rijbewijzen- en Bromfietscertificatenregister (CRB) bij de RDW staan alle afgegeven rijbewijzen en bromfietscertificaten geregistreerd.
Die zouden het dus moeten weten.
Je kan via www.rdw.nl gewoon contact met ze opnemen.
Anders kan je misschien voor maar 4,50 euro je gegevens bij de RDW opvragen d.m.v. een echtheidsverklaring.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie tips en antwoorden. Ik sluit hiermee de vraag naar een antwoord.Op mijn rijbewijs staat gewoon een datum en that's it, ook volgens de politie.