ben je verplicht om je prive berichten van facebook te laten lezen bij een rechtzaak ?

ik had een discussie met een collega van me die is geregeld over anderen bezig achter mans rug om in privé berichten op facebook en beweerd dat je niet verplicht bent om mee te werken om alles te laten lezen wat je aan privé berichten naar andere mensen achter andermans rug om en zegt dat onze voorman dat bevestigt heeft in een privé bericht en dat ik hem alleen maar loop te treiteren ermee en dat hij zelf ook weigert mee te werken als er ooit een rechtszaak komt volgens mij ben je het wel verplicht als je een dagvaarding krijgt omdat het anders minachting voor de rechtbank is klopt dit

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Flits77, ik heb zoeven je voige vragen gelezen die allemaal gaan over je werkomgeving. De vragen gaan ook over je vloer chef en je voorman.
Heb je nog een begeleidster? Als je die nog hebt lijkt het mij verstandiger om deze moeilijke kwestie met haar te bespreken. Zij kan dan gelijk, samen met jou, de maatregelen nemen die nodig zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als de rechtbank dit eist dan moet je meewerken, maar de rechtbank doet dit niet zomaar en je advocaat zal het zeker tegenspreken. Dus verwacht maar dat de tegenpartij een heel goede verklaring voor zo een eis zal moeten hebben.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik heb idd nog een begeleidster en die heeft al een paar keer naar personeelszaken gebeld maar mijn vorman neemt niks serieus van mij

Antwoorden (1)

Je bent in Nederland niet verplicht mee te werken aan je eigen veroordeling, dit betekend dat je geen bewijsmateriaal tegen jezelf af hoeft te geven.
Anders s natuurlijk wanneer ze je telefoon of computer in beslag nemen, met daarop al je wachtwoorden.
Nee, je bent niet verplicht je privé berichten te laten lezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waarom staat er dan bij facebook dat ze samenwerken met de politie dat staat er toch niet voor niks of wel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat zal dan in de voorwaarden van facebook moeten staan. Maar je vraag is of jij verplicht bent de berichten te laten lezen, en dat ben je niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
mijn collega en voorman zeggen dat facebook toestemming aan ze moeten vragen om het vrij te geven maar volgens mij klopt dit niet