Op welke tijden mag je vuurwerk afsteken in Duitsland?

Hallo,

Ik ben dit jaar met oud en nieuw in Duitsland, heb best veel vuurwerk gekocht, je kent het wel... Alleen nu zat ik dus met de vraag: Op welke tijden mag je vuurwerk afsteken in Duitsland? Want ik heb nog niet echt veel gehoord vandaag en heb al op internet gezocht, maar kon niks vinden... Hopelijk is hier iemand die antwoord kan geven.

Met vriendelijke groet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
3.9K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Emmerich.

Antwoorden (1)

Op 31 december en 1 januari, de afsteek tijden verschillen per gemeente. Informeer dus daarna als je er bent.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben in Emmerich.
SimonV
10 jaar geleden
Onbegrijpelijk minpunt. Mooi overzicht.
Een plus ter compensatie!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt Simon, zeker zonder motivatie waarom een min wordt gegeven, is dit onbegrijpelijk. Over de afsteek tijden van Emmerich kan ik geen informatie vinden.
SimonV
10 jaar geleden
Emmerich ligt in Duitsland, het lijkt me onwaarschijnlijk dat daar opeens andere regels zouden geleden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In Duitsland is dat toch anders geregeld dan in Nederland, bij ons is het afsteken van vuurwerk landelijk het zelfde, in Duitsland is dat per gemeente bepaald.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Plus hoor, gewoon informeren daar bij de Havenmeester.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook bedankt Joan, dat kan inderdaad ook bij de havenmeester zijn, als je daar in de buurt bent.