Mag je roken in een taxi?

Laats zag een taxi met een rokende chauffeur en in A'dam zat ik een een taxi met een volle asbak. Mag dit?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.8K

Het beste antwoord

Officieel mag er niet meer gerookt worden in een taxi, noch door de bestuurder noch door de passagier(s).
De taxi is een openbaar vervoermiddel en voor alles wat openbaar is geldt een rookverbod.

Er zijn taxichauffeurs die zelf roken en daarom het rookverbod in de wagen negeren, en het dan ook aan hun klanten toestaan. Vandaar die volle asbakken.
Maar het mag niet! Zowel de rokende chauffeur als de rokende klant kunnen hiervoor beboet worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook moet de chauffeur de taxi rookvrij achterlaten, als er ook andere chauffeurs op dezelfde taxi rijden. Dat gebeurd vaak met eigen rijders,dat ze een auto delen, de 1 rijdt overdag, de ander 's avonds en 's nachts +.