Ik heb mijn woonverzekering 5 jaar afgekocht tot 2015, mag ik zomaar een verhoging krijgen voor het jaar 2014?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (1)

Als de verzekeraar de premie verhoogt of de polisvoorwaarden wijzigt in negatieve zin, dan hebt u 30 dagen de tijd om uw polis op te zeggen. Uw polis kan dan kosteloos beëindigd worden per de contractvervaldatum of met een opzegtermijn van een maand met royementskosten.

Dat zou dus voor u kunnen betekenen dat u de verzekering nu kunt opzeggen als de 30 dagen nog niet voorbij zijn. Aan premieverhoging zal echter niet te ontkomen zijn als u de verzekering in 2014 laat doorlopen.

U kunt uw verzekering niet opzeggen wanneer de premieverhoging het gevolg is van een schade of een (ersoonijke) wijziging. Het dient te gaan om een verhoging of wijziging die voor iedereen geldt die dezelfde verzekering heeft afgesloten bij de verzekeraar.
fisbel
10 jaar geleden
teusvh
10 jaar geleden
Allemaal mooi, maar wat betekent dan "afgekocht"? Als de vragensteller dat niet zo letterlijk bedoelt, maar de premie gewoon vooruit heeft betaald, dan zou je gelijk kunnen hebben.
Toch een kwestie van in 'de kleine letertjes' kijken om te weten hoe het precies zit.