Kan je btw afdrage bij import uit China zelf regelen ?

Wij kopen de laatste tijd wel eens wat in China. De laatste tijd moeten we daarover btw betalen. Heel logisch maar post.nl rekent torenhoge handlingskosten. De laatste keer was de btw amper € 2, - maar de kosten waren € 15,- en dat voor een dingetje van nog geen € 20,-. Kan je die btw afdrage zelf regelen en zo ja hoe ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Voor een dingetje van nog geen 20 euro zou geen btw betaald hoeven te worden. Wel inklaringskosten en extra kosten als het onduidelijk is wat de waarde van de inhoud is. En tja, post.nl is de gene die het inklaart bij de douane. BTW betalen zou je bij de belastingdienst kunnen regelen.
http://www.postnlpakketten.nl/klantenservice/pakket-ontvangen/buitenland/

Antwoorden (1)

De wettelijke geldende inklaringsprocedures verschillen voor EMS (Express Mail Service ) en overige postzendingen. Dit brengt verschillende kosten met zich mee. Voor EMS-zendingen bedragen de inklaringskosten € 17,50.
De inklaringskosten voor overige postzendingen bedragen € 13,00.
(€ 13,00 inklaringskosten + € 2,00 BTW maakt samen inderdaad € 15,00).

Toegevoegd na 10 minuten:
De aan de overheid verschuldigde btw en/of andere invoerheffingen worden tijdens ht inklaren vooruitbetaald. Zij worden dus zogezegd voorgeschoten en zijn een onderdeel van het inklaren. Deze kosten kunnen niet door de koper achteraf aan de overheid worden betaald.