Wat zijn de gevolgen van een bedreiging?

Hoi,
Mijn vriendin (onder de 18 jaar) was laatst erg druk ze belde voor de grap een vriendin/kennis (ze kennen elkaar niet zo heel goed) en ze zei ‘‘ik ga je vermoorden/ doodde’‘. Ze had daarna veel spijt en ze belde die gene terug en zei sorry maar die gene was niet blij.
Is dit een bedreiging? Want ik ken me vriendin en ze bedoelde het echt als een grap. Zijn er gevolgen voor haar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt iets 100x als grap bedoelt hebben maar als de ander het als een bedreiging opvat IS het dus een bedreiging. Je kunt met een alarmpistool iemand bedreigen en achteraf zeggen dat je iemand daar toch niet mee kan neerschieten maar de ander dacht wel dat je ging schieten dus is foute boel. Domme vriendin, eerst doen en dan denken en dan pas spijt hebben en natuurlijk ook de gevolgen niet willen hebben..... Wat zou jij doen als een vage kennis je zo zou opbellen? Schrik je je dan ook geen ongeluk?

Antwoorden (2)

Ja, dit is een bedreiging, maar als de vriendin/kennis geen aangifte doet bij de politie, zijn er geen gevolgen.

De kans is groot dat de vriendin/kennis in de toekomst minder aardig doet tegen je vriendin en haar niet meer vertrouwt, maar dat lijken mij de enige mogelijke gevolgen.
Antoni
10 jaar geleden
Ik heb een vriendin die dit ook had gedaan maar bij haar werd ze wel aangegeven bij de politie omdat ze nog nooit in aanmerken was gekomen werden alleen haar ouders gewaarschuwd meer niet