Valt mijn website onder het cookiebeleid?

Ik heb een website waarop een link staat naar mijn Webmail en naar Google, ik heb er ook advertenties op (Google AdSense) en ik track mijn website (Google Analytics), valt mijn website onder het cookiebeleid?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Alle websites vallen onder het cookiebeleid, dus ook die van u.

Toegevoegd na 1 dag:
Link toegevoegd met nadere uitleg over de huidige wetgeving (deze is inmiddels van kracht). Dit n.a.v. de opmerking bij het andere antwoord.

Juridisch gezien valt nog steeds iedere website onder het cookiebeleid. Alleen zijn de kaders waarbinnen je moet bewegen genuanceerd. Je moet zelf bepalen of je nog iets aan je website moet aanpassen, volgens mij kun je dat prima bepalen met de uitleg die de link geeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat de vorige persoon zei was niet juist, je valt onder het cookiebeleid wanneer je informatie opslaat an andermans PC gedrag zoals : Bezochte websites, als google bijvoorbeeld van de bezoeker van jouw website opslaat dat de bezoeker op jouw website is geweest, en dit gebruikt bij andere websites wnnde reclame daarop.
Veel succes met je website!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee volgensmij slaat adsense niks op dus val je niet onder het Cookiebeleid.