Ik ben 25 en ik heb een wwb uitkering ik heb een website en verdien daaardoor elke maand 20 euro advertentiegeld maak dat?

Deze betaling ontvang ik per PayPal en dwi jongerenloket vraagt aan mij een verklaring omtrent de betalingen van Paypal op augustus en oktober 2013 en de bijbehorende specificaties.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (2)

Dat zijn inkomsten van jou en die hoor je door te geven aan je uitkerende instantie, dan trekken zij dat van je uitkering af. Of je nu wat verdiend, krijgt, erft of wint, altijd doorgeven aan hen, om boetes of vermindering of stopzetting van je uitkering te voorkomen.

Toegevoegd na 16 minuten:
De eerste 6 maanden dat je die inkomsten hebt, worden niet van je uitkering ingehouden. Maar toch altijd melden dat je deze hebt, om problemen en/of misverstanden te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat vrijlaten geldt alleen voor inkomsten uit werk, en dan ten hoogste 25% tot een maximum van 179 euro. Ik weet niet of advertentieinkomsten in dit geval als inkomsten uit arbeid worden gezien, eigenlijk. Je onderhoudt er wel een website voor natuurlijk, maar of advertentie-inkomsten dan tot inkomen uit arbeid worden gerekend, durf ik niet te zeggen. Maar wat Fisbel al zegt: tot 27 is er sowieso geen vrijlating (meer). Maar uiteraard heb je gelijk dat je ALTIJD inkomsten moet melden. Zeker wanneer die een min of meer vast karakter hebben. Nogal wiedes dat de sociale dient hier een verklaring voor wil hebben..
Deze € 20 per maand zal volledig worden gekort op uw bijstandsuitkering. Dit omdat u nog geen 27 jaar bent. Lees verder.

Inkomsten op grond van artikel 31 lid 2 onderdeel n WWB – ten hoogste gedurende 6 aaneengesloten maanden zijn arbeidsinkomsten tot 25% van deze inkomsten niet tot de middelen worden gerekend. Deze inkomsten kunnen dus vrijgesteld worden met als maximum € 189 per maand. (inkomensvrijlating)

Let op:
De vrijlating van inkomsten ingevolge artikel 31, tweede lid onder n is NIET van toepassing op personen jonger dan 27 jaar (artikel 31 lid 7 WWB) Dat betekent dat wanneer u jonger bent dan 27 jaar alle inkomsten gekort worden op de WWB-uitkering.

Vrijlating van inkomsten is gedurende een aaneengesloten periode van bijstandsverlening slechts één keer toegestaan. De inkomsten moeten bijdragen aan zijn of haar arbeidsinschakeling.
Na deze 6 maanden worden de inkomsten volledig gekort op de bijstandsuitkering.
fisbel