Waar of bij wie kan ik mijn klacht over een rechter indienen buiten het kantoor waar de zitting heeft plaatsgehad?

Ik wil deze klacht indienen aangezien ik geen antwoorden op mijn vragen in mijn schriftelijke verweren heb gekregen van deze rechter in geen enkel tussenvonnis en niet in door haar gedane eindvonnis.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2K
ronron1212
10 jaar geleden
Het vonnis van een rechter kun je alleen via een advocaat op nieuw aanvechten maar de rechter kun je voor een vonnis niet aanklagen.

Antwoorden (2)

Als je niet eens bent met een vonnis kun je hoger beroep instellen. Een andere rechter spreekt zich dan uit over je zaak. Je moet echter wel nieuwe argumenten hebben, anders heeft het geen zin. Een advocaat zal je daarbij helpen.
Als je meent dat de rechter partijdig is, kun je hem wraken. Maar dat heeft bij jou geen zin meer, want dat kan niet na de uitspraak.
Dus op naar een advocaat, die zal je ook adviseren of het allemaal zin heeft en je voor een fors deel van je spaarcentjes afhelpen.
escape
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag eens met dit antwoord. Waarschijnlijk heb je geen antwoord gekregen op je vragen, omdat de rechter die niet relevant achtte om het geschil te beslechten.
teusvh
10 jaar geleden
Lees het voonis c.q. de uirspraak nog eens goed. Vaak staat er een soort ' toverformule' in als: ook voor wat verder is aangevoerd ziet de rechtbank geen reden om....
Op grond van art 13a van de Wet op de rechterlijke organisatiekan men een klacht indienen over een rechter in de rechtbank. De klacht wordt in eerste instantie behandeld bij het desbetreffende gerecht. Elk gerecht heeft daarvoor een eigen klachtenregeling die men na kan lezen op de website van dat gerecht.
Nadat de interne klachtprocedure is doorlopen, kan de klacht over de rechtsprekende functionaris van het gerecht worden ingediend bij de procureur-generaal. De procureur-generaal kan dan, na een vooronderzoek, besluiten de klacht voor te leggen aan de Hoge Raad.
De klacht moet betrekking hebben op een gedraging van de rechter. Het moet gaan over de wijze van doen van de rechter, over hoe hij u heeft bejegend. Bezwaren tegen de uitspraak van de rechter of tegen beslissingen van de rechter over de procedure kunnen niet in behandeling worden genomen door de procureur-generaal. Rechterlijke beslissingen zijn uitdrukkelijk uitgesloten van beoordeling in het kader van het klachtrecht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De klacht heeft betrekking op het gedrag van rechter in deze te noemen.
Aangezien ik niet mijzelf er zomaar bij neer zal leggen (ook al ben ik een "simpele" burger en geen afgestudeerd juriste) dit omdat ik wel blond ben maar nep-blond en dat de gevaarlijkste zijn, en de rechter in deze denkt met alles weg te kunnen komen heeft zij pech. Ik zal net zolang doorgaan tot ik de antwoorden heb gekregen waarin ik vroeg in AL mijn verweren.
Daarbij heeft zij totaal geen toelichting op haar genome besluit gegeven eveneens. En zij misschien denkt omdat ik vanwege het té lage bedrag niets kan ondernemen meer daar tegen.
FOUT.
Want ook deze fout , net als met de belastingdienst/gemeente belasting etc. laat ik over mijn kant gaan., en ga ik door tot ik naar tevredenheid ben geholpen. Even ter kennisgeving: Ik kreeg van respectievelijk 2 medewerkers bij de afdeling gemeente belastingen van het "fijne" dorp waar ik woon totaal 3 keer een afwijzing op mijn kwijtscheldingsaanvraag.
Dit terwijl ik wel 200% zeker wist dat ik er recht op had.
Dus ik Burgemeesters en Wethouders aanschrijven............
laat ik van hen nou toch gelijk krijgen. Even hoofd afdeling gebeld en gemeld dat hij blij mag zijn dat ik Hart van Nederland niet had gebeld, omdat er bij hem blijkbaar 2 personen werken die voor mij nog niet eens een kassa van de AH waardig zijn.
Maar of hij wel even wilde controleren HOEVEEL MENSEN DOOR DEZE TWEE MEDEWERKERS NIET ZIJN BENADEELD. BEDOEL MAAR !!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
art 13a van genoemde Wet spreekt over een klacht inzake een gedraging van de rechter.