De slipcursus van 2 uur is ook zonder rijbewijs mogelijk, maar er is wel rijvaardigheid vereist.
De 2 uur durende cursus is een kennismaking cursus, de halve dag slippen en de hele dag slippen zijn zeer educatief en alleen met rijbewijs mogelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Neen, moeten niet, want het is niet op de openbare weg. Wel zal de instructeur om je rijbewijs vragen, omdat hij/zij wil weten of je wel een betreffend motorvoertuig KUNT besturen.
jc54
14 jaar geleden
Artikel 107 Wegenverkeerswet

1. Aan de bestuurder van een motorrijtuig op de weg dient door de daartoe bevoegde autoriteit een rijbewijs te zijn afgegeven voor het besturen van motorrijtuigen van de categorie waartoe dat motorrijtuig behoort.

Dus, in theorie moet je een rijbewijs hebben als je je op de weg bevind. Het begrip weg is heel breed, het is al het voor het wegverkeer toegankelijke gebied. Met andere woorden: het terrein MOET afgesloten zijn met een hek of met een spoorboom waar niet zomaar iedereen doorheen kan rijden! Kan je gewoon met een auto het terrein op rijden? Dan heb je een rijbewijs nodig.

Wat je dus na moet gaan is waar de slipcursus gegeven wordt, of dat terrein volledig afgesloten is en of de docent van de slipcursus ermee akkoord wil gaan dat jij rijdt zonder rijbewijs.