Mogen ze mij vragen om verhuurdersverklaringen van de laatste 5 jaren?

Tegenwoordig is een verhuurdersverklaring verplicht en kan ten alle tijden worden gevraagd via een woningbouw.

Nu vraag ik mij af of ze alleen de verhuurdersverklaring van de vorige verhuurder aan je mogen vragen, of dat ze als ze het vragen ook recht erop hebben om alle verhuurdersverklaringen van de afgelopen 5 jaar te vragen.

Dit is op het moment namelijk gaande, aangezien dat desbetreffende vele malen is verhuisd de afgelopen jaren is dit bijna geen doen. Ik heb het ook met name over verhuurders van kamers etc. Er zijn zelfs verhuurder(s) bij die niet meer in de verhuur zitten en (daarom) niet meer te contacteren zijn. Het valt niet te achterhalen (in een korte tijd) waar de verhuurders wonen of hoe ze te bereiken zijn.

Zit nog met een vraag.....Als ik ga huren van een woningbouw en de inschrijving op de website staat op mijn naam en het huurcontract etc komt op mijn naam mogen ze dan ook verhuurderverklaringen vragen van partner die met mij gaat samenwonen in het desbetreffende gehuurde pand?

Alvast bedankt voor de reacties/antwoorden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.8K

Antwoorden (1)

Al is de termijn wat lang, ze mogen dit van je vragen.
Je kan eventueel ook voorstellen om de bankafschriften van de afgelopen 5 jaar te tonen. Waarop de afschrijving van de huur staat.

Dit wordt nl door mijn plaatselijke woningcorporatie ook geaccepteerd.