bij de meeste gementes geld de volgende regels

Op grond van artikel 5.1.5 van de APV is het verboden een woonwagen, kampeerwagen, caravan, magazijnwagen, aanhangwagen, keetwagen of ander dergelijk voertuig dat voor de recreatie, dan wel anderszins uitsluitend of mede voor andere dan verkeersdoeleinden wordt gebruikt:

A. langer dan op drie achtereenvolgende dagen op de weg te plaatsen;
B. op een door burgemeester en wethouders aangewezen plaats te parkeren, waar dit naar hun oordeel schadelijk is voor het uiterlijk aanzien van de gemeente.
Parkeerplaatsen vallen ook onder het begrip “weg”. De gemeente kan optreden door de caravan en de aanhangwagens, na een waarschuwing, weg te laten slepen. Daarnaast kan de politie optreden tegen langparkeerders, eerst met een waarschuwing, maar als de overtreding door blijft gaan, door een proces-verbaal te laten maken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschuwen is geen voorwaarde. Wel zo netjes, en de politie doet dat ook meestal, maar de gemeente gaat vaak al snel over tot bekeuren en op termijn afslepen.

Andere antwoorden (4)

Dit hangt af van de APV (algemene plaatselijke verordening) van je gemeente. In welke gemeente woon je?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
plus d'r bij
AlphaLimaSierra
14 jaar geleden
ook een plusje
Naar mijn weten was dat vroeger drie dagen. Maar het is natuurlijk best mogelijk dat dit inmiddels veranderd is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies, een jaar of twee terug heb ik ooit ook eens navraag gedaan.
Het was toen drie dagen +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de gemeente waar ik woon ook.
In onze gemeente staan ze soms weken voor je deur. De politie deed niets omdat het volgens de APV was toegestaan. Dit was door een vorig raadscollege veranderd ( ik denk omdat de betr. wethouder er zelf een had en deze niet voor de stalling wilde betalen) misschien vals gedacht maar hij stond wel voor zijn deur. Ik heb de burgemeester geschreven, een brief van 6 kantjes ( daar heb ik geen moeite mee zoals de GVers. inmiddels wel weten;). Al mijn frustraties erin en hij heeft mij bezorgd hierover opgebeld. We hebben heel gezellig 3 kwartier gekletst! Hij gaf toe dat hij normaal zo`n brief 'overvliegt' want lezen kost teveel tijd, maar hij vond het zo`n goede brief dat hij hem helemaal gelezen had. Ik had nog meer klachten over de betr. wethouder en onze burgervader heeft hem op het matje geroepen. Resultaat; de camper is weg en hij zet nu ook zijn auto met ontheffing niet meer daar neer waar het niet mag. Binnenkort wordt nu ook de APV. weer aangepast. De meeste ( vrijwel alle gemeente-
partijen) hebben dit nu ook in hun verkiezingprogramma`s staan. Ze willen nu plek voor bedrijfsvoertuigen en campers/caravans op het bedrijventerrein creëren zoals te doen gebruikelijk is.
amc
14 jaar geleden
De meeste APV's of misschien wel allemaal geven je een week om je caravan in te richt cq op te knappen.