Mag een politieke partij zoals 'Nieuw Elan' zomaar folders in de bus gooien als je een 'nee-nee' sticker hebt?

Ik heb een 'nee-nee' sticker. Maar Nieuw Elan uit Alphen aan den Rijn heeft hier absoluut geen respect voor en gooit toch een folder in de bus. Mag dit zomaar?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kan natuurlijk ook en vergissing zijn, mensen die deze folders rondbrengen doen dat anders nooit en staan misschien niet stil bij de nee-nee sticker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb van geen enkele andere partij folders in de bus gekregen en van deze partij meerdere, ik wil geen papier in de bus waar ik niets anders mee doe dan in de papierbak gooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja of als je in een flat woont en de brievenbussen zijn allemaal bij het portiek beneden, dan kan het natuurlijk ook 1 van je buren zijn die geen nee nee sticker heeft....die geen zin in het krantje heeft en hem bij jou in de brievenbus deponeerd ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik had een CDA folder in de brievenbus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
arme jij ;-)

Het beste antwoord

Nee dit mag inderdaad niet en getuigd daarbij van een ongelofelijke domheid en of arrogantie van de politieke partij die het in de bus gegooid heeft,dit omdat als je zou twijfelen of een partij betrouwbaar is hiermee de onbetrouwbaarheid van die partij aangetoond word.Je geeft namelijk aan dat je geen ongeadresseerd drukwerk wil hebben (stel dat de partij stelt dat ze geen hondenbelasting wil)en vervolgens duwt die partij een folder in je bus(of ze voeren de hondenbelasting in).
Een vergelijkbaar geval speelde in de jaren 90 in B met de SP waar een bewoner over geklaagd heeft en terecht gewonnen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee dat mogen ze niet. Je hebt niet voor niets die sticker.

Tenzij ze het in een envelop hebben gestopt met jouw adres erop, dan is het gewoon geadresseerde post.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe niet, je kunt hiertegen een klacht indienen. Dat kan bij de reclame code commissie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verkiezingsposters worden niet als reclame gezien
en mogen dus bij een nee sticker naar binnen gegooid worden
Het zijn informatie folders

Toegevoegd na 3 minuten:
deze folders informenr mensen wat een partij gaat doen in de gemeente

Toegevoegd na 4 minuten:
Als u een sticker heeft geplakt op uw brievenbus, en toch nog reclamedrukwerk ontvangt kunt u een klacht indienen bij de adverteerder of de verspreider. Soms staat een telefoonnummer van de verspreider op de folder.

De verspreider is verplicht de klacht te onderzoeken en binnen vier weken antwoord te geven. Is het antwoord niet op tijd, of is de klacht niet naar tevredenheid afgehandeld, dan kunt u binnen vier weken een klacht indienen bij de Reclame Code Commissie.
Reclame Code Commissie
Postbus 75684
1070 AR AMSTERDAM

Toegevoegd na 9 minuten:
lees de uitspraken van de reclame code commisie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de nee nee sticker vermeld dat je geen ongeadresseerd drukwerk wil hebben dus ook een sticker van een politieke partij hoort daarbij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja dat mag, er is geen wet die aangeeft dat misbruik zal worden bestraft...maar het is niet netjes, toevallig dacht ik vanmiddag pcies hetzelfde toen ik een gemeentekrantje in mn bus vond (ik heb ook een nee nee sticker)...maar er zijn geen stappen die je kunt ondernemen zodat in jouw geval :''Elan''. wordt bestraft...maar het is niet netjes....dat klopt,
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier moet ik je ongelijk in geven.Mijn dochter brengt ook folders rond,en ze had deze week ook folders van een politieke partij.Ze heeft deze ook in de nee-nee brievenbus gestopt,en omdat iemand geklaagd heeft,krijgt ze niks uitbetaald.Natuurlijk ben ik hier tegenin gegaan...uitslag hierover komt nog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat mag jij...jij mag het me oneens zijn.......ik ben tevens blij dat diegene geklaagd heeft ,dat is zijn/haar goed recht, want wat jouw dochter heeft gedaan is niet netjes...als ze niet kan lezen trek ik mijn woorden weer in...maar anders is het gewoon ronduit asociaal...een nee-nee sticker is een nee-nee sticker en als iemand die krantjes en /of folders rondbrengt niet weet wat die nee-nee sticker inhoudt, dan mag diegene wat mij betreft geen krantjes /folders rondbrengen.
Nee, dit mag niet, alleen, zoals eerder gemeld, als er een sticker met je adres op zit.
Daarnaast is het ook hartstikke dom. Mensen hebben die stikker er niet voor niets hangen. Als ik zo'n folder in mijn brievenbus aan zou treffen, zou ik al nooit meer op hen stemmen. Een partij die die regels niet respecteerd, hoef ik niet te respecteren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 Ik ben het wel met je eens, maar ken je partijden die de regels wèl respecteren dan?
Nee,dat mag niet.Mijn dochter heeft dat ook gedaan en nadat er iemand heeft geklaagd,werd er besloten niks uit te betalen,aan mijn dochter.Nee nee betekend nee nee.Geen ongeadreseerde post.