Hoe monitoord een bedrijf, zoals bv Ikea, hun mensen die een winkelverbod hebben?

En in hoeverre onderzoeken zij deze mensen, en hun privacy?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K

Het beste antwoord

in de personeelsruimte kan een smoelenboek staan met hierin de foto's van de mensen met een winkelverbod. dit mag uiteraard alleen in de afgesloten ruimtes. ook kunnen er foto's op het prikbord hangen. Dit om herkenning door het personeel te vergemakkelijken. Het houdt hier een beetje mee op. onderzoek naar de mensen kunnen ze niet echt doen. ze kunnen immers alleen maar gebruik maken van open bronnen. dit onderzoek is voor hun ook niet interessant, want ze schieten er niks mee op.
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
AlphaLimaSier bedankt voor uw antwoord,
Dan heb ik nog een vraag aan u,
Een persoon die bij de zelfscanner stond werd aangehouden, hierna mocht dhr nogmaals betalen gezien het niet klopte echter werden er kopieën van de bonnen ingenomen. Bij een ander filiaal de zelfde dag werd dhr opnieuw gecontroleerd echter was deze keer alles netjes betaald. Toch vroegen zij hem mee te komen om een winkel verbod op te leggen dit is uiteindelijk niet gebeurd. Nu mijn vraag,
Wat gaan ze doen met die bonnen verrichten zij verder onderzoek (bv met de info die de bank verstrekt bij pinnen) of komt zo iemand iemand in het smoelenboek en daar houdt het op?
Ik hoor graag van u!
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
verder onderzoek met bankgegevens zal niet gebeuren, daar de Ikea niet aan gegevens van de bank kan komen. Meneer kan in het smoelenboek terecht komen, met de attentie dat hij in de gaten gehouden moet worden. gezichtsherkenningssoftware hebben ze op dit moment bij de Ikea niet. Bij zaken als Mediamarkt en Saturn inmiddels wel. Punt bij zelfscannen is dat er fouten gemaakt kunnen worden. Als dit niet bewust gebeurt, of als dit aan de apparatuur ligt, dan is er geen sprake van een strafbaar feit en kan er dus ook niet zo maar een winkelverbod opgelegd worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hartstikke bedankt voor uw antwoord