Mijn ouders zijn woonachtig in het buitenland en hebben een postadres nodig en willen bij ons inschrijven wat zijn de (financiële) consequenties?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.3K

Antwoorden (1)

Er zijn geen consequeties.
Wel duidelijk aangeven dat het om een postadres gaat.

Toegevoegd na 18 minuten:
In de aangifte bij de gemeente van een briefadres moeten de redenen voor de aangifte van een briefadres in plaats van een woonadres worden vermeld. Verder moet u als degene die op het briefadres woont schriftelijk verklaren in te stemmen met het briefadres van uw ouders.

Van belang is te weten of uw ouders zich laten uitschrijven of niet. Als ze officieel zijn geëmigreerd is het geen enkel punt een briefadres aan te houden.

Als uw ouders zich niet hebben laten uitschrijven zult u de redenen moeten opgeven, waarom u een briefadres en geen woonadres opgeeft. Die reden voor het opgeven van een briefadres kan niet zijn: mijn ouders verblijven langdurig in het buitenland. De gemeente zal dan zeggen dat uw ouders zich moeten uitschrijven uit Nederland en zich moeten inschrijven in het land van vestiging.

De reacties van gemeentes op het vestigen van een briefadres zijn heel verschillend. Sommige gemeentes doen moeilijk en zullen proberen u van alle kanten te overtuigen van het feit, dat u het vestigen van een briefadres niet moet doen. Andere gemeentes schrijven u zonder meer in. Over het algemeen hoeft u niet te rekenen op heel veel enthousiasme van gemeentewege.
fisbel