Zijn sigaretten goedkoper bij de Sligro?

Een kennis van mij haalt zijn sigaretten altijd bij de Sligro. Hij haalt ze per slof (10 St) dat scheelt hem zo'n 1,30€ per pakje. (4,70 i.p.v. 6-) hoe kan de prijs zo verschillen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
8K

Het beste antwoord

De BTW-heffing vanaf 1 juli 2013
Er komt een normale BTW-heffing op tabak. Deze normale verrekening houdt in dat u over uw
inkopen BTW mag aftrekken en over uw verkopen BTW moet afdragen. Uiteindelijk komt hiermee
de eindheffing bij de consument.
Vanaf 1 juli zit de BTW dus niet meer in de factuurprijs inbegrepen, maar wordt er 21% BTW over de
factuurprijs berekend. Dit houdt in dat er per 1 juli nieuwe factuurprijzen gelden.
Maar al met al zijn de sigaretten niet goedkoper dan elders
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Bij de Sligro rekenen ze geen BTW, omdat het een groothandel voor bedrijven is. Daarom scheelt het zoveel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Onzin sligro rekent wel btw