wat kost het als je producten bij de douane worden gezet?

ik wil uit china een paar producten bestellen het gaat om honderden aantallen met een waarde van onder de 1000 euro. ik moet zo min mogelijk kosten hebben om het met winst te kunnen verkopen. maar hoe groot is de kans dat de douane je pakket uitpikt en hoe veel moet je dan betalen?

Toegevoegd na 5 minuten:
het gaat om producten uit alibaba

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (3)

als je 1 groot pakket koopt is de kans groot dat de duane jou pakket er uit pakt. en de prijs van het product hangt af van het gewicht en van wat het is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb laats ook uit China voor €150,00 laten komen het waten fishfinders en moest €41,00 invoerrechten betalen. Maar in Nederland kosten ze €100,00 per St. Dus toch 1 voor niets?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Aan de hand van de Douaneverklaring cn 22 of cn 23 waarop de inhoud, de waarde en andere gegevens omtrent afzender en geadresseerde staan, indien dit naar waarheid is ingevuld zal Post NL een aangifte opmaken. Er zal 21% btw, inklaringskosten tussen de €12.50 en 17.50 en de eventueel verschuldigde invoerrechten betaald moeten worden. De invoerrechten zijn afhankelijk van de goederen en de goederencode die daar bij hoort. In bepaalde gevallen kan dit 0% zijn maar ook 12% bv bij kleding.

Indien de Douaneverklaring in het land van herkomst niet naar waarheid is ingevuld, en er twijfel is over de juistheid daarvan, zal je een brief krijgen van Post NL waar je de waarde en inhoud moet opgeven en een factuur moet overleggen. Tot die tijd blijft het pakket in afwachting, niet bij de Douane maar in het Douane entrepot van Post NL.
De Douane wil overigens niet elk pakket fysiek controleren, dit gaat steekproefsgewijs of middels een risicoanalyse. De meeste pakketten worden niet fysiek gecontroleerd door de Douane.

Zie bronnen gebruikstarief voor de goederencodes en het daarbij behorende invoerrecht.

Post NL over pakket uit van buiten de EU, de procedure en de kosten