Kan de vve een pergola verbieden?

We hebben een pergola staan en daar spannen we in de zomer een zonnedoek tussen als zonwering. De vve heeft tegen de pergola bezwaar gemaakt en geen toestemming verleend. Zij willen nu dat ik de pergola verwijder. Kan de vve dit eisen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.2K
ronron1212
10 jaar geleden
Je hebt toch bij het kopen van je huis bekeken wat de voorwaarde en het huishoudelijk regelement van de vve zijn waar je in toetreed als eigenaar. Als je het er niet mee eens bent kun je als mede eigenaar dus onderdeel van de vve op de algemene vergadering dit als agenda punt in brengen.

Antwoorden (1)

Ja, maar kijk wel even in het huishoudelijk reglement van de VvE. Ik neem aan dat daar een bepaling in staat dat een constructie als bovengenoemd niet mag
zonder toestemming. Aangezien bij de koop van het huis/appartement dit reglement is ondertekend ( of gelijk bij de levering van het huis), heeft de VvE het voor het zeggen. Misschien bestaat er intern een beroepsmogelijkheid, maar daar kan ik zo niets over zeggen. De VvE kan de constructie laten verwijderen en dan krijg je ook nog de rekening daarvan.