Mijn ex laat onze kinderen van 6 en 8 jaar regelmatig alleen thuis voor enkele uren. Mag dit wettelijk gezien? Wat kan ik hiertegen doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.7K

Antwoorden (1)

iemand van 8 jaar kan in principe prima een paar uur alleen zijn en op zijn jongere broertje/ zusje letten. als hij maar weet hoe hij zijn vader of moeder kan bereiken als er wat aan de hand is.

op 8 jarige leeftijd was ik zelf ook wel eens alleen thuis en dat ging prima.

wettelijk gezien? is niet iets specifieks over geregeld. zou dan al onder de noemer verwaarlozing moeten vallen en dat vind ik in dit geval te gek.

vraag is even, maak je je echt zorgen om je kinderen, of wil je je ex een hak zetten?
AlphaLimaSierra
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
Ik laat ze ook wel eens een tijdje alleen (6 en 10 jaar). Gaat prima.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Niet ELKE combinatie van kinderen kan dat!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verder vind ik enkele uren echt veel te veel op deze leeftijd.
Ivana
10 jaar geleden
Hangt absoluut van het kind en/of de combinatie af.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik werd op mijn 7e een sleutelkind, dat ging prima om 15:00 ging de school uit en om 17:00 / 18:00 kwamen papa & mama thuis. (Ja ook op de woensdagmiddag) niet altijd even leuk, maar aan de andere kant, ik ging wel op vakantie naar het buitenland en op wintersport.
Poet
10 jaar geleden
Dat laatste wel met je ouders hoop ik?
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ja en een oom en tante :-) Inmiddels zijn we 20 jaar verder, en gaan we nog steeds.