Hoe krijg ik mijn scooter terug ?

Mijn scooter die ik betaald heb en op kentekenpapieren op mijn naam staat , staat bij een ander in de schuur nu wil het dat die gene weigert mijn scooter terug te geven. Wat kan ik nu doen? Politie zegt niks te kunnen doen omdat ik niet kan bewijzen dat hij van mij is maar ik wel mag gaan opdraaien voor alle kosten zoals boetes die gemaakt worden met de scooter.
Voel me best wel belazerd door het rechts systeem nu

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als hij dan zo meteen een ongeluk veroorzaakt komen ze (politie)wel bij jou verhaal halen, en ben jij de pispaal?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Advies:
Geef in ieder geval op dat ie gestolen is dan. Dan ben jij er niet meer aansprakelijk voor en wordt ie vanzelf wel van de weg afgehaald.
Grote kans dat ie dan wel (misschien beschadigd) bij jou terecht komt.
teusvh
10 jaar geleden
Heel goed. En EIS dat er proces-verbaal wordt opgemaakt. Dat mag de politie slechts weigeren als zij op het eerste oog kunnen vaststellen dat er geen strafbaar feit is. En er dus niets is waarvan in redelijkheid aangifte gedaan kan worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Helaas ben ik al 3x op het bureau geweest en kunnen zij niks voor me doen. heb hem nu uit de verzekering gehaald en geschorst. Heb er nu een advocaat op gezet
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Terug gaan en aangifte van diefstal doen,ze zijn verplicht om dit op te nemen,kijk of je desnoods naar een ander bureau kunt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook aangifte via internet doen. http://www.politie.nl/aangifte/aangifte-van-overige-diefstal.html

Antwoorden (1)

Dit is toch gewoon diefstal?
Als jij gewoon naar de politie gaat en zegt dat jouw scooter gestolen is en zich in zijn schuur bevind.
Want het kenteken staat toch op jouw naam en jij hebt deze betaald, dus het is jouw en niet zijn scooter.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je zegt maar dat hij 'm aan jou verkocht heeft en 'm heeft terug gestolen?

Toegevoegd na 14 minuten:
Als je de scooter verzekerd had, deze meteen laten stopzetten. Dan ben je voorlopig overal vanaf.
Ik heb zelf ook met dit bijltje gehakt daar de mijne ook gestolen was.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies! de verzekering en als je dus aangifte doet, dit gelijk vermelden.
1) aangifte doen
2) met kanttekening dat je de verzekering opgezegd hebt per heden.
Hoezo geen bewijs?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vergat ik: +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja ze zijn heel krom in dit systeem helaas moet het allemaal via de cilviele procedure gaan regelen dus net advocaat gebeld en die gaat er nu achter aan. helaas is de poltie niet altijd je beste vriend. Als ik hem zelf ophaal ben ik weer strafbaar HOE KROM