Als je getrouwd bent, maar je bent nog geen 18, mag je dan in seksfilms spelen?

Je bent dan wel volgens de wet meerderjarig, maar de wet zegt toch expliciet 18 jaar?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
marginaal!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hoe bedoel je?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over welk land gaat je vraag? (Goeievraag zit in Nederland en België tegelijk)

Het beste antwoord

De wet spreekt nadrukkelijk over een leeftijd van 18 jaar, en er wordt al een tijdje overwogen of dat geen 21 zou moeten zijn. De term meerderjarig heeft te maken met handelingsbekwaamheid en zo. Of je zelfstandig een huis mag kopen, zeg maar.
Dus als je op je 17e trouwt ben je van rechtswege meerderjarig, en handelingsbekwaam, maar nog steeds geen 18 i.r.t. de prostitutiewetgeving.
teusvh
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, dat mag. Als je gehuwd bent onder de 18 - een uitzondering dus- word je automatisch handelingsbekwaam oftewel meerderjarig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als dat al zou mogen zou niemand de porno mogen kjiken, want dan zou je naar kinderporno kijken. Je kunt nu eenmaal niet zien of je naar een getrouwd meisje van 15 kijkt of een ongetrouwd meisje van 15 in een pornofilm ,dus nee dat mag niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zou kunnen, maar is dit niet het probleem van de film maker. Of van de mensen die het kijken. Want de mensen die kijken die kijken naar een minderjarige. dus daar ben je strafbaar voor. MAar het maken van zown film is niet strafbaar omdat je meerderjarig wordt gezien voor de wet.

Ik zou het niet zeker weten. Misschien moet je hier eens jurisprudentie over opzoeken of aan hoogleraren informatie vragen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ligt er ook aan of je handelingsbekwaam moet zijn om in porno te spelen of 18 + moet zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De mensen die kinderporno in bezit hebben worden gestraft.
kinderporno wordt op wikipedia gedefineerd als: nog niet de leeftijd van 18 jaren heeft bereikt http://nl.wikipedia.org/wiki/Kinderporno Bron is wikipedia. een slechte bron maar ik ga ervanuit dat het wetsartikel dat daar staat omschreven klopt.