Mag mijn ex het huis betreden bij een bezichtiging?

Wij zijn nu een jaar gescheiden, mijn ex heeft tot maart 2013 in het huis mogen verblijven op uitspraak van de rechter. Mij is toen in die tijd de toegang tot het huis ontzegt.

Nu heb ik eindelijk weten te bereiken dat mijn ex akkoord gaat met de verkoop van het huis.
Zij heeft echter aan de makelaar te kennen gegeven dat zij bij elke bezichtiging erbij wilt zijn.

Zij heeft sinds maart 2013 een eigen huisje en woont dus niet meer op het adres van het echtelijke huis.
We zijn beiden nog steeds eigenaar, echter betaal ik alle lasten sinds wij uit elkaar zijn gegaan. dus ook tijdens de periode dat zij er alleen gewoont heeft.

Mag zij eisen dat zij het huis mee mag bezichtigen.
Ik woon er nu en heb er geen behoefte aan dat zij in mijn spullen gaat snuffelen of iets gaat meenemen.
Mij is toch ook de toegang tot het huis ontzegt in de periode dat zij er woonde?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Zolang zij mede-eigenaar is heeft ze dat recht, tenzij het door de rechter verboden is, maar dat is niet zo.
Als je niet wilt dat ze in jouw spullen gaat snuffelen, zal je de bezichtigingen moeten plannen als je zelf ook aanwezig bent.
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Ja hoor eens, je kan nog zo pissig op haar zijn, ze blijft het recht houden zolang ze mede-eigenaar is. Hier kan ik ook geen oplossing voor geven.