mag de jeugdreclasseerder zomaar onze zoon van school ophalen en meenemen naaf haar kantoor?

De jeugdreclasseerder wil dus voor een gesprek onze zoon van school ophalen en meenemen naaf haar kantoor. Dit zonder ons medeweten of toestemming! Is het zo raar dat ik dit soort dingen wil weten en/of daarbij wil zijn? Heeft zij het recht om dit zomaar te doen?!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Nee, iemand van de reclassering heeft geen recht om je kind mee te nemen van school. Dat is voorbehoudenaan de wettelijke vertegenwoordigers. Ouders, voogd, etc. Maar ik kan me niet voorstellen dat de reclassering je kind "zomaar" wil spreken. Er zal wel meer aan de hand zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ivana
10 jaar geleden
Ze gaat buiten haar boekje. (Machtswellust?)
ronron1212
10 jaar geleden
pippp je bent niet verantwoordelijk voor zijn schulden na zijn 18 jaar alleen voor onderdak en eten ben je dan nog verantwoordelijk.
Ivana
10 jaar geleden
De communicatie wordt dus van haar kant verstoord. Ze kan waarschijnlijk erg goed praten, maar slecht luisteren. Bij dit soort mensen kan je het best zelf heel kalm blijven, maar moet je wel duidelijk laten blijken wat jouw rechten zijn. Word je boos, dan plaatst ze je in de categorie dom en onhandelbaar en dat rapporteert ze en wordt later tegen je gebruikt. Sterkte. Jij hebt recht om erbij te zijn. Blijf rustig maar overtuigend.