Welk land heeft geen wetten tegen kinderarbeid?

En welke landen hebben ze wel wetten, maar is kinderarbeid nog steeds aan de orde van de dag.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Pakistan ! India , Bangladesh , eigenlijk op het hele Afrikaanse continent . Dit zijn wel de landen waar het enorm grootschalig voorkomt . Ondanks verboden of richtlijnen betreffende kinderarbeid . In zuid Amerika komt het ook zeker ook voor . Helaas .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je bronnen waarin staat dat er daadwerkelijk geen wetten tegen kinderarbeid zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
The Constitution of India in the Fundamental Rights and the Directive Principles of State Policy prohibits child labour below the age of 14 years in any factory or mine or castle or engaged in any other hazardous employment (Article 24). The constitution also envisioned that India shall, by 1960, provide infrastructure and resources for free and compulsory education to all children of the age six to 14 years. (Article 21-A and Article 45).[20][21]
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er staat al een heel mooi Antwoord . Ja . India en Pakistan hebben in de wetgeving daar verboden voor ( eigenlijk over genomen Vd Engelsen ) en ook de rechten van de mens ondertekent ( VN ) maar ja :( :( zeker in Pakistan is het zeer droevig in India ook maar daar is wat zeg wat verbetering maar het blijft ook daar diep , diep treurig .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar ik benadrukte toch dat ik op zoek was naar landen met wetting prohibiting child labour? Ik begrijp ook wel dat er in het overgrote deel van Azie, Latijns-Amerika en Afrika nog steeds child labour voorkomt.