Wat is het blauwe pistool die een politie agent in opleiding draagt?

Is die nep ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
4.9K
Antoni
10 jaar geleden
Heb je er misschien een foto van, die je bij je vraag kan plaatsen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ga naar http://www.youtube.com/watch?v=oBzTLaXgIXI en dan 26:04 de linker die fietst zit 8 weken bij de politie en kijk het wapen
Antoni
10 jaar geleden
Van dat filmpje kan je een printscreen maken, die je met Photoshop omzet in een jpg-bestandje. Dat kan je bij je vraag zetten, zodat antwoordgevers makkelijker een antwoord op je vraag kunnen vinden en geven.
Antoni
10 jaar geleden
Sorry, ik bedoel Paint in plaats van Photoshop, maar misschien kan het ook wel met Photoshop.

Antwoorden (2)

Tijdens de IBT die cursisten en reguliere agenten wordt het blauwe pistool gebruikt om verfproppen af te schieten. Zo oefent men realistische situaties. Het blauwe is gewoon verf om vergissingen te voorkomen. Ze gebruiken ook rode. Die zijn helemaal onbruikbaar gemaakt.

Toegevoegd na 9 uur:
IBT. Integrale beroepsvaardigheids training.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit wordt ook wel een blue gun genoemd. Dit zijn exacte replica's van plastic, die ook hetzelfde gewicht hebben als het originele vuurwapen, de Walther p5, maar waar niet mee geschoten kan worden. De blue guns worden enkel voor trainingsdoeleinden gebruikt.

Om vergissingen te voorkomen hebben ze de opvallende blauwe kleur. Een kleur die internationaal gebruikt wordt voor trainingswapens.

In het filmpje zie je inderdaad een burger met een dergelijke blue gun op straat. Maar gaat hier ook om een trainingssituatie voor een televisieprogramma, waarbij de kandidaten een opleidingsplek bij de politie kunnen verdienen.

Er bestaan naast de blue guns ook nog Walther p5 waar verfpatronen mee geschoten kunnen worden. Ook voor training. Echter deze wapens mogen alleen in een besloten setting gebruikt worden en de gebruikers en de overige deelnemers zijn verplicht om beschermde kleding/ veiligheidsbrillen te dragen. Zal nooit meegenomen worden op straat waar ook publiek rondloopt.
Plaatje bij antwoord
AlphaLimaSierra