Mag een bisocoop je weigeren als je zelf eten meeneemt?

Ik denk dat velen dit wel doen. Je gaat naar een bioscoop maar alvorens even naar een supermarkt om wat goedkopere snoepjes en drinken in te slaan, daar het drinken en eten in bioscopen peperduur is. Mogen biscopen je wettelijk gezien weigeren als jezelf eten/drinken meeneemt en dit niet bij hen koopt? Ik heb mij laten vertellen dat, zodra je een biscoop binnengaat, je moet houden aan de door hen opgestelde/aangegeven regels, wat mij ook logisch lijkt. Hierdoor zou het dus zo kunnen zijn dat zij jou kunnen weigeren... broodjeaapverhaal, of niet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Dat mogen ze!
Het moet dan wel zichtbaar zijn als huisregel.

Net als een winkel die een bordje heeft staan: niet etend naar binnen. Die mogen je vragen te vertrekken als je met een ijsje binnenkomt, of ze dat echt doen hangt er van af.

Restaurants hebben vaak ook bordjes: geen meegebrachte levensmiddelen nuttigen.

Een uitbater van een zaak mag zelf dit soort regels bepalen en door naar binnen te gaan zul je je daar aan moeten houden, je hoeft nl niet naar binnen, je kiest er zelf voor.
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ja, ze mogen je weigeren en ze mogen je er uit zetten als dat in hun regels staat en als die regels ook vooraf zichtbaar waren (dus voor je het kaartje koopt).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja dat mogen ze want bioscoopetenswaren zijn netjes afgewerkt zodat je niet knoeit, popcorn uit een plasticen zakje kan meer knoeien dan een kartonnen doos. dit is een reden en de anderen weet ik niet