Mag je op een rommel- of kleedjesmarkt in plaats van spullen ook diensten verkopen?

Wanneer ergens een markt is waar je als particulier kan gaan staan. Bijvoorbeeld een rommelmarkt op Koninginnedag (koningsdag, whatever), mag je dan ook diensten verkopen, als haren knippen, schminken of klusjes doen? Of heb je daar een bepaalde vergunning voor nodig?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1.5K

Het beste antwoord

Dergelijke diensten mogen gewoonweg worden aangeboden.
Mits het een legaal iets betreft.
Je ziet wel vaker dat een glazenwasser of een thuiszorg organisatie hun diensten aanprijzen.
Maar iedere markt heeft daar wel hun eigen regels voor.
U kunt daarover het beste contact nemen met de desbetreffende marktmeester.
Immers hij zal er niet echt blij van worden als u zichzelf daar op zijn markt als zijnde zwartklussende ondernemer potentiele opdrachtgevers loopt te scoren en twee stands verderop staat een legale ondernemer met de zelfde diensten.

Dus om problemen te voorkomen, neem contact op met de marktmeester
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Daar heb je geen speciale vergunning voor nodig. Dat mag gewoon allemaal.
10 jaar geleden
Je moet hiervoor een btw nummer hebben anders word het aanzien als zwartwerk. Bij het verkopen van rommel gaat men ervan uit dat je de producten ooit allemaal zelf aangekocht hebt in een winkel waardoor er al belastingen betaalt zijn op die goederen.En je hier dus eigenlijk in de meeste gevallen geen winst op maakt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geldt dit ook voor schminken?