Kan een minderjarige zijn achternaam wijzigen dor psychische hinder?

Kan mijn 14 jarige zoon zijn achternaam wijzigen door psychische hinder? Want in de bijlage van dienst Justis staat dat het alleen moeilijk te bepalen is bij (Zeer)Jonge kinderen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er staat helemaal niet dat het moeilijk te bepalen is. Er staat dat een psychiater of psycholoog dat zal bepalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als u even op de website kijkt en de bijlage download kunt u zien dat er staat dat het moeilijk te bepalen is bij (zeer) Jonge kinderen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Welke website jeremynl?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed, dan is het antwoord: Ja, maar het is moeilijk te bepalen. We kunnen niks meer zeggen dan je zelf al weet. Dat het moeilijk te bepalen is zegt niet dat het niet kan. Het zegt ook niet dat het zal gebeuren. Dat zal die psych gaan bepalen afhankelijk van het gesprek(ken?) met je zoon. Kan ik de staatsloterij winnen? Er staat op staatsloterij.nl dat de kans klein is dat ik win.... Deze vraag beantwoord zichzelf ook, net als die van jou.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.justis.nl/producten/naamswijziging/achternaam-wijzigen/achternaam-meerderjarige-wijzigen/#paragraph1
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb het gevonden! Het kan veranderd worden als minderjarige http://www.montfoort.nl/internet/veelgestelde-vragen_41228/item/kan-ik-mijn-achternaam-wijzigen-vanwege-psychische-of-lichamelijke-klachteno_639.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee het kan veranderd worden door iemand NAMENS een minderjarige...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb net bij Justitie gekeken en daar staat dat er afgeweken kan worden van de gewone redenen bij minderjarigen, zodra een geregistreerde psycholoog hier maar verslag van doet.

Antwoorden (1)

Volgens de wet kan dat inderdaad niet bij een minderjarige: http://www.justis.nl/producten/naamswijziging/achternaam-wijzigen/achternaam-minderjarige-wijzigen/index.aspx
Bij een meerderjarige kan dat wel: http://www.justis.nl/producten/naamswijziging/achternaam-wijzigen/achternaam-meerderjarige-wijzigen/#paragraph13