Moet ik nu wel of niet belasting betalen als hobby fotograaf? Zoja, Hoe en wat?

Ik ben een 18 jarige student die af en toe foto's maakt. Tot nu toe heb ik dit gratis gedaan en gebruik een spiegelreflexcamera die ik gekregen heb. Ik wil eigenlijk per shoot 15 a 20 euro gaan vragen en voor grote shoots zoals trouwreportages 100 euro. Dit jaar zou ik misschien op 150 euro daarmee komen. Volgend jaar hoop ik zon 500 euro te verdienen.

Toegevoegd na 10 minuten:
Hoe en waar moet ik dat dan opgeven, en hoeveel van mijn verdiensten moet ik aan de kant zetten daarvoor?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.8K
ronron1212
10 jaar geleden
Het inkomen dus belasting
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee Ronron, het heeft ook iets te maken met de hoogte van je inkomen.
ronron1212
10 jaar geleden
Fidolecosp waarom niet zeg dat eens
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik neem aan dat fido bedoelt dat je een bepaald deel belastingvrij kan verdienen. Bij zulke bedragen is het volgens mij ongewoon om het bij de belasting op te geven. Maar dat is meer een moreel/principieel ding wellicht.
ronron1212
10 jaar geleden
Ja dat kan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klopt, ik bedoelde inderdaad de grens waaronder je geen belasting hoeft te betalen. Maar zoals maximaat zegt in het antwoord: die grens ligt op €500.
Maar verder heb je gelijk Ronron, je moet verder over je inkomen belasting betalen.

Het beste antwoord

Nee, je hoeft GEEN belasting te betalen, je moet het WEL opgeven.
Mijn zoon heeft naast zijn dagelijkse bezigheden rond de sinterklaas periode ook neveninkomsten, en die lopen echt wel op tot de duizend euro.
Maar heeft ondanks dat hij aangifte doet nog geen cent hoeven te betalen.

Uiteraard is dat per situatie verschillend.............
Maar wellicht dat je hier bij deze link wat meer duidelijkheid krijgt
http://financieel.infonu.nl/belasting/74701-belastingvrij-bijverdienen.html

En anders kan je altijd nog de belastingtelefoon bellen.