Is het in Nederland strafbaar om wilde planten te zaaien in wegbermen, op rotondes en soortgelijke plaatsen?

Het gaat hier om bijvoorbeeld bijenplanten, groenbemesters, planten die de bodem stikstof-rijker of -armer kunnen maken, etc.
Planten die hier wel veel voorkwamen maar sterk in aantal zijn afgenomen de laatste jaren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Daar is geen wetgeving voor. Wel als je een fraai aangelegde tuin op een rotonde zou inzaaien met onkruid. Dat zou vernieling kunnen zijn. Verder kan je in bermen vanalles zaaien. Het is alleen niet de bedoeling dat je dat je het als tuintje gaat beschouwen en er in gaat werken. Dat is gevaarlijk. Wees niet verbaasd als de gemeente alles weg maait. Dat is hun taak.