Zijn airsoft spring guns legaal in nederland voor kinderen?

Ik las op wikipedia dat het legaal was

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
1K

Antwoorden (1)

Hallo,

Ja deze zijn illegaal, niet omdat ze een balletje weg schieten maar omdat je zo lijken op een echt geweer.

In het buitenland zijn ze vaak wel legaal, of het word gewoon gedoogt.

- Sharpen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus als mijn spring gun niet lijkt op een echt wapen dan mag het?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, maar ik heb geen idee wie beoordeeld of hij op een echt wapen lijkt. de meeste lijken nou eenmaal op echt wapens, ookal is hij helemaal geel en van plastic. Ik zou het niet door de rechter laten bepalen of hij er echt uit ziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Maar als ik een spring gun koop en ik gebruik hem in duitsland. Is dat legaal miss klinkt het dom:)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgensmij is het in duitsland toegestaan, aangezien ze hier gewoon te koop zijn, http://www.softairsektor.de/reviews.php?language=nl eerste hit op google.
Dit betekend dus dat ze in duitsland legaal zijn, houd er wel rekening mee waar je er mee loopt etc. er zijn bepaalde regels.
Mag je er mee in het openbaar zijn en mag je hem openbaar dragen? Mag je in een dorp/stad lopen? Mag je er bepaalde winkels niet mee in? (Denk aan bijv. een bank.)
Dit verschild per land.
Houd er ook rekening mee dat als je hem meeneemt naar Nederland dat je de fout in gaat, met zo'n grenscontrole ben je de sjaak.
Officieel heb je een dik probleem maar in de praktijk ben je vaak alleen je airsoft gun kwijt, echter kan ik je dit niet garanderen. - Sharpen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus ook dit geweer is illigaal?
http://airsoft4less.co.uk/product_images/o/225/bison-702-sniper-rifle-2__85495_zoom__81914_zoom.jpg
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja inderdaad, deze is ook illegaal in Nederland.
Het kan net zo goed een echt geweer kunnen zijn.
Je kunt hier een winkel mee overvallen, niet iedereen ziet het verschil tussen een echt en een "nep" geweer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
waar las je dat het wel legaal was?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik las op wikipedia dat het legaal was om spring guns te hebben als kind
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Geef eens een link dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou ook graag een bron zien
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Airsoft en dan moet je kijken bij verschillende gun types bij spring guns daar staat het
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hmm dit is nieuw voor mij, doet me wel denken aan de kermis waar je soms wel zoiets kon krijgen. Ik vraag me af of dit echt legaal is of dat men doet alsof, in de wet wapens en munitie vind ik hier niks over terug. Alleen dat wapens die verward kunnen worden met echte illegaal zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://wetten.overheid.nl/BWBR0008804/geldigheidsdatum_13-09-2013#1 hoofdstuk 1.2 Categorie II nr. 4
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Correctie, categorie I nr. 7
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is echt nog steeds verboden voor kinderen. Je mag zoiets pas hebben onder een hele rij voorwaarden en als je 18 bent: http://www.nabv.nl/airsoftsport/wetgeving.html
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja maar met bb guns dan?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of is dat gewoon precies hetzelfde?