Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen het strafrecht in Florida(VS) en in Nederland?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Antwoorden (1)

Zo ! Heb je even ! Daar is meer gewicht aan voorgaande uitspraken ( Jurisprudentie) hier meer de regels in de wet en het oordeel van de rechter . Daar nog ook nog doodstraf en ik dacht daar ook Jury rechtspraak . Hier beoordeeld de rechter of de verdachte schuldig is en bepaald de straf maat . Daar bepaalt de Jury schuld of onschuld en de rechter alleen de hoogte Vd straf en let op de procedure .
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
teusvh
10 jaar geleden
Een minnetje van mij. Het antwoord gaat over strafprocesrecht, en niet over strafrecht.
Het strafrecht verschilt niet zo in moderne, westerse landen. Moord, diefstal, beledigen van het staatshoofd, handel in drugs, de boel in brand steken, overal is dat wel verboden. Wel zijn er verschillen in bijvoorbeeld milieu- en economische wetgeving, de belangrijkste verschillen zitten echter in de wapenwetegving en, meer algemeen gesteld, het recht om lijf en goed te verdedigen. Als je in Nederland een inbreker doodslaat word je geheid vervolgd, in Amerika mag je ongestraft schieten op iemand die 's avonds je tuin inloopt. Van staat tot staat kan dat echter verschillen. Drugswetegeving in Amerika en Nederland lijkt ook best wel erg op elkaar, verschil is dat ze daar die wet handhaven.