Heb ik de handtekening nodig van de vrouw van mijn overleden broer om de erfenis van mijn ouders te verdelen ? Mijn broer wilde nooit tekenen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Ja , want nu is je schoonzus de erfgname

Toegevoegd na 17 uur:
Je schoonzus is nu dus erfgename tenzij anders vermeld in het testament
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee, want niet de schoonzuster erft, maar haar kinderen. Voor de schoonzuster is het huwelijk voorbij, zodat zij geen rechten heeft.
De beste oplossing is een verklaring van erfrecht aan te vragen bij de notaris. Dan is geheel duidelijk wie hoeveel procent erft. Geen gedoe met de schoonzus ook. Bij minderjarige kinderen is er trouwens geen andere keuze en zijn er nog meer regels. In elk geval staat de schoonzus buiten spel. Zij erft nooit van schoonouders. Alleen bloedverwanten erven van elkaar en een schoonzus is geen bloedverwant maar aanverwant.
Alleen de huwelijkspartner is uitzondering op deze regel maar dat speelt hier niet.
Kennelijk is er geen testament dus alles vererft volgens de wettelijke bepalingen van het abintestaat ( testamentloos) erfrecht.