Zou je een rechtzaak winnen na het verliezen van geld bij een faillesement?

Ik heb een aantal weken geleden een bestelling gemaakt bij de website zercom.eu , helaas is dit bedrijf 2 weken geleden failliet gegaan en ben ik een aantal duizenden euros aan geld verloren.

Een doorstart is er niet meer van gekomen volgens de curator. En we krijgen ook geen geld meer terug.

Mijn vraag is: Zou je een rechtzaak winnen na het verliezen van geld bij een faillesement?

Natuurlijk met een advocaat etc..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
ItisILeClerc
10 jaar geleden
Wat versta je onder winnen?
Je geld terugkrijgen van iemand die dat niet heeft?
Veel succes.

Antwoorden (2)

Een faillissement is met een rechtszaak niet te bestrijden. Je hebt gewoon pech als de curator de schulden heeft betaald waarbij de belasting en het uwv boven aan de lijst staan en er blijft nog geld over dan kan het zijn dat je ook iets terug krijgt. Dus pech je geld is gewoon weg en verder kun je daar werkelijk weinig aan veranderen.
ronron1212
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is gewoon belachelijk
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als sprake is van mismanagement dan kun je de bestuurders nog aansprakelijk stellen. Alleen bewijs het maar eens dat het niet bijvoorbeeld het slechtere economisch klimaat was...
Een rechtszaak heeft geen enkele zin, het bedrijf is failliet en dus kan je geen aanspraak meer maken op geld nadat de curator dat verdeeld heeft. In sommige, wanneer er sprake is van opzettelijk slechte bedrijfsvoering, kun je de eigenaar van het bedrijf nog persoonlijk aansprakelijk stellen voor het verlies. Maar dan zul je dus hard moeten maken dat een persoon zijn bedrijf opzettelijk naar de haaien heeft geholpen.

Helaas, het is niet anders.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had mijn bestelling een aantal dagen voor het faillissement geplaatst, ik neem aan dat er toen al een vooruit zicht was van een faillissement, waarom laten ze mij dan zoon mega bestelling plaatsen?
ronron1212
10 jaar geleden
Ja dat heeft verder niets met het faillissement verder te maken je hebt gewoon pech. Elke order kon misschien het bedrijf nog redden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veelal word het geld en inboedel snel in eigen zak gestoken. Zoals bedrijfsvoertuigen die nog niet volledig afbetaalt zijn en hierdoor nog eigendom van de bank zijn worden snel verkocht voor een spotprijs en dan kan de bank dat voertuig bij de koper gewoon in beslag komen nemen.
ronron1212
10 jaar geleden
Waar haal je dat vandaan kimzie?