wat betekent bij betreft in een brief: Mededeling voorwaardelijke veroordeling?

Toegevoegd na 14 minuten:
als er bij betreft in een brief: mededeling voorwaardelijke veroordeling, staat
wat houd dit dan in? een opgelegde straf maar die niet hoeft te worden uitgevoerd?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
2.1K
Amadea
10 jaar geleden
Ik snap de vraag niet. Waar wil je de betekenis van weten? Wat staat er nog meer dan "bij betreft"?

Het beste antwoord

Met de onder het eerste antwoord toegevoegde informatie begrijp ik wat de bedoeling is. Er zijn twee strafbare feiten gepleegd. Voor het ene is er een keuze uit een werkstraf van 50 uur, of 25 dagen hechtenis. Voor beide feiten samen is er eerst een proeftijd van twee jaar om verbetering te laten zien. Treedt er herhaling op dan is de consequentie twee weken gevangenisstraf.

Dus als de persoon om wie het gaat zich de komende twee jaar keurig gedraagt, dan is er niets aan de hand. Dan is het inderdaad een straf die niet uitgevoerd hoeft te worden. Maar het is wel degelijk een serieuze waarschuwing.
Amadea
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan heeft de rechter een voorwaardelijke straf uitgesproken.

Stel dat je een voorwaardelijke straf krijgt van 6 maanden gevangenis met een proeftijd van 2 jaar.

Dan hoef je niet daadwerkelijk de cel in, behalve als je het feit nog eens pleegt binnen een periode van 2 jaar. Dan mag je alsnog 6 maanden gaan 'zitten'.

Het kan ook gaan om een boete of werkstraf. De straf wordt niet tenuitvoergelegd als je je houdt aan bepaalde voorwaarden die in het vonnis worden genoemd.
Computoon
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
tav feit 1 staat: een werkstraf voor de duur van 50 uren subsidiar 25 dagen hechtenis.
feit 1&2: een gevangenisstraf voor de duur van 2 weken voorwaardelijk met een proeftijd van 2 jaren.
het is een beslissing van een politierechter staat er onderin de brief
Computoon
10 jaar geleden
Feit 1. Je moet daadwerkelijk een werkstraf van 50 uur uitvoeren.Dit kan vervangen worden door 25 dagen opgesloten worden. Feit 1 en 2: als je nóg een keer doet wat je gedaan hebt binnen een periode van twee jaar, dan moet je alsnog ook 2 weken de gevangenis in. (NB: ik zou kiezen voor de 50 uur werkstraf, niet voor de gevangenis...)