ik wil weten hoe mijn dochter haar ex vriend uit haar woning kan krijgen, hij staat daar niet ingeschreven? Hij bedreigt haar, zij is bang?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving

Het beste antwoord

Politie erbij halen en zeggen dat hij onterecht in de woning is en op herhaaldelijk verzoek de woning niet op eigen gelegenheid wil verlaten.

Erbij zeggen dat zij hem tot drie keer toe heeft gevorderd om haar woning te verlaten.

Toegevoegd na 4 minuten:
Drie keer vorderen moet twee keer zijn.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Poet
10 jaar geleden
En een sterke vader erbij dan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat wordt dan eigen rechter spelen als het fout loopt en dan ben je nog verder van huis. ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed antwoord. +
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank plussers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Precies het juiste antwoord. Als hij drie keer gevorderd is het huis te verlaten en daar geen gehoor aan geeft pleegt hij huisvredebreuk, je kunt daar gewoon aangifte van doen bij de politie.

Andere antwoorden (2)

Laat haar het slot vervangen als hij er niet is, dan kan hij er niet meer in, zijn spullen kun je op een andere plek laten ophalen, het is wel verstandig het nieuwe slot te overleggen met je verhuurder, zodat je daar toestemming voor hebt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
waarom in overleg met de verhuurder? je bent zelf verantwoordelijk voor de sloten in je huis en bij het verlaten moet je gewoon de sleutels inleveren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er zijn huiseigenaren die een sleutel hebben in geval van nood, dan is het noodzakelijk dat hij/zij de goede sleutel heeft en/of ervan op de hoogte is, dat het slot is veranderd.
ronron1212
10 jaar geleden
Vaak bij onderverhuur denk ik niet bij woonbouwverenigingen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, bij woningbouwverenigingen is dit niet nodig nee, zij hebben geen sleutel, maar er staat nergens dat ze van de woningbouw huurt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat je met deze methode vooral agressie oproept.
Melding maken bij politie van bedreiging en daarna niet meer binnen laten.
Zolang hij binnen is en hij houd zich rustig dan kan de politie niks doen maar als hij binnen wil komen (met geweld) dan is 1 telefoontje voldoende en komen ze hem ophalen wel eerst zorgen dat t bekent is bij de politie.
Ook even de sloten vervangen, je kunt zolang de sleutel in het slot laten zitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Dit klopt niet: "Zolang hij binnen is en hij houd zich rustig dan kan de politie niks doen" Als zij hem vordert het pand te verlaten, ook al is het gewoon zijn kop die haar niet meer aanstaat, dan mag dit, en als hij na de derde keer weigert, is hij strafbaar voor huisvredebreuk. Hij heeft er namelijk niets te zoeken, want het is niet zijn adres.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uit ervaring weet ik dat t zo is, ik wilde ook iemand naar buiten hebben wat niet lukte tot slot de politie gebeld die kwamen even heel streng over maar konden uit eindelijk niks doen.
Zou jij t dan beter weten dan de politie??
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Excuus heer V.
Theoretisch heb je gelijk:
http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/138.html
HeerVoldemort
10 jaar geleden
Ik schrok al, want dan zou ik het verkeerd geleerd hebben op de opleiding voor beveiliger. Dan was die politieagent gewoon een luie donder. Schandalig!