Word mijn strafblad - als ik die heb - verwijderd op mijn 18e?

Op mijn 13e heb ik een dreigtweet geplaatst en van de rechter heb ik één jaar voorwaardelijk gekregen. Nu is mijn vraag of ik 1: überhaupt hiervoor een strafblad heb gekregen (is mij niet duidelijk verteld) en 2: hoelang dat geregistreerd blijft staan en of ik hierdoor hinder kan krijgen (waar dan ook). Ik heb plannen om naar Amerika te gaan voor een langere tijd en ik niet weet of ik dit moet invullen of niet. Eind dit jaar word ik 18, en het is mij niet ook duidelijk of het wordt verwijderd áls het is opgenomen in mijn justitiële documentatie.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
Antoni
10 jaar geleden
Op deze site http://www.vraaghetdepolitie.nl/sf.mcgi?1851 staat een deel van het antwoord op je vragen. "Kan ik mijn strafblad bekijken? Ja je kan je strafblad bekijken. Om je strafblad te bekijken moet je een schriftelijk verzoek indienen bij de Justiële Informatiedienst. Vermeld in dit verzoek jouw naam, adres en telefoonnummer en stuur een kopie van een geldig identiteitsbewijs mee. De rechtbank stuurt dan een uitnodiging om het strafblad te bekijken. Hier betaal je een vergoeding voor. Je kunt ook mailen naar info@justid.nl. Je kunt geen kopie krijgen van je strafblad." "Justiële Informatiedienst" [met typfout] in de tekst op de website verwijst weer naar deze website van de Justitiële Informatiedienst: http://www.justid.nl/
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
JodenHartogh Als je het niet invult bij je visumaanvraag en het wordt gecheckt, dan loopt je kans dat je visum geweigerd wordt.
Utrecht
10 jaar geleden
Als je door de rechter bent veroordeeld, heb je een strafblad. Voor de VS hebben Nederlanders normaliter geen visum nodig (wij vallen onder het Visa Waiver program), maar wel een ESTA.
Hierop zal je moeten aangeven ooit veroordeeld te zijn geweest, waardoor je alsnog een visum moet aanvragen.
Voor toegang tot de VS kán je dit wel eens opbreken: Immigratie is erg vervelend richting gewelds, terrorisme en zedendelinquenten.

Het beste antwoord

Een straf waar een jaar gevangenisstraf op staat is niet mis en verdwijnt ook niet uit de documentatie, dit is een behoorlijk misdrijf geweest.

In hoeverre dit mee gaat tellen in de toelating voor Amerika kan ik niet zeggen, weet niet welke regels men daar hanteert omtrent de jeugdige.

Vermoed echter dat je een voorwaardelijke straf hebt gehad met een proeftijd van een jaar, hier is dan van belang wat de straf is geweest.

Toegevoegd na 3 uur:
Een straf waar een jaar gevangenisstraf op staat

Moet zijn:

Een misdrijf waar een jaar gevangenisstraf op staat

Met dank aan Antoni
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Antoni
10 jaar geleden
Naar mijn idee schrijf je twee keer "straf" als je "misdaad" bedoelt, namelijk helemaal aan het begin en helemaal aan het eind van het antwoord. Daardoor wordt je antwoord onduidelijk. Kan je het duidelijker maken?? Of heb ik ongelijk?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, in het begin moet staan: Een misdrijf waar een jaar gevangenisstraf op staat Bedankt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, als ik binnen dat jaar iets zou doen zou de zaak zich heropen en volgens de rechter (wat eigenlijk officier of justitie moest zijn, er is helemaal geen rechter bij komen kijken, maar goed ik weet het verschil niet goed) zou ik of wat uurtjes mogen gaan prikken of een geldboete. Gevangenisstraf kwam sowieso niet als optie naar voren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus heb je helemaal geen straf gehad. Er is zelfs geen strafrechtelijke vervolging geweest enkel een onderzoek, dit staat hoogst waarschijnlijk ook niet in het justitieel volg document en heeft het geen gevolgen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb inderdaad geen straf gehad. Bedankt voor je snelle reageren en alle andere ook bedankt!