Als je tijdelijk naar een verpleeghuis moet buiten je woonplaats, moet je dan ook uitgeschreven worden?

Ouder, persoon, tijdelijk, verpleeghuis, woonplaats, andere verbijfplaats

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Wetgeving
5.3K

Het beste antwoord

Nee. Als je een paar maanden op vakantie zou gaan naar een ver land is uitschrijven toch ook niet nodig? Jouw woning blijft gewoon van jou, ook al ben je er een poos(je) niet. Het is misschien wel raadzaam om de post te laten doorsturen. En iemand af en toe de planten water te laten geven. Maar verder niet, je komt er gewoon weer terug.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is een aanname die dus helaas niet altijd klopt.
Amadea
10 jaar geleden
Nee, dat is zo. Maar daar kun je niet vanuit gaan. Jij kunt ook als je de deur uitgaat onder een bus komen, en dus nooit meer thuiskomen...

Andere antwoorden (2)

Dat denk ik niet,je mag je hoofdadres behouden als je daar het grootste deel van het jaar verblijft vb mensen die voor langere tijd naar het buitenland gaan moeten toch ook niet hun adres wijzigen.Je kan wel bv.tijdelijk vragen je post naar de tijdlijke verblijfplaats door te sturen.
fremar
10 jaar geleden
Verblijf instelling gezondheidszorg voor onbepaalde duur

Bij verblijf voor onbepaalde duur in een door de gemeente aangewezen instelling voor de gezondheidszorg bent u verplicht om bij de gemeente aangifte van verhuizing te doen. Uw woonadres wordt het adres van de instelling waar u verblijft. U kunt zich ook laten inschrijven op een briefadres bij een familie of vriend, in plaats van het woonadres van de instelling. Dit is handig wanneer u de afhandeling van uw zaken door een ander laat doen.
Tijdelijk verblijf instelling voor gezondheidszorg

Houdt u uw huidige adres aan bij een tijdelijk verblijf in een door de gemeente aangewezen instelling voor gezondheidszorg, dan wordt bekeken waar u naar redelijke verwachting voor een half jaar de meeste keren overnacht. Als u naar redelijke verwachting langer dan een half jaar in de aangewezen instelling verblijft, bent u verplicht om een adreswijziging door te geven bij de gemeente.